Catechese - Wijk 3

De catechisaties gaan beginnen.

Hierbij ben je hartelijk uitgenodigd voor het seizoen van 2023 en 2024. De kerk organiseert speciaal voor jou de catechisatie. Dat is wel een lastig woord. Het komt uit de Griekse taal en betekent: Geloofsonderwijs. En dat is precies wat we met elkaar gaan doen. Op de catechisatie denken we na over het christelijke geloof. Wat geloven we nu precies en wat betekent dat voor jouw leven? We trainen als het ware.

Net zoals je dat op de korfbal of de voetbal doet. Door veel te trainen word je er steeds beter in. Zoiets gebeurt er ook op catechisatie.

Het bijzondere is verder dat je op de catechisatie van de kerk leeftijdgenoten tegenkomt die misschien niet bij jou op school zitten. Je kent ze misschien nog van de lagere school. In de kerk maakt het namelijk helemaal niet uit op welke school je zit. Maar met elkaar proberen we meer te weten te komen over het geloof. Vragen waar je misschien al een tijdje mee zit proberen we te beantwoorden en we ontdekken samen wat een enorme verdieping het betekent voor je leven om christen te zijn. Op de catechisatie is er ruimte en tijd voor jouw vragen.

Mede namens de mentoren,
Ds. M.P.D. Barth

Getuige zijn? Hoe dan?
Iedereen heeft wel een mening ergens over. Ook over het geloof. Catechisatie is er juist ook voor om je mening te vormen. Zeker ook om te kunnen vertellen wat het geloof voor jou betekent. Om te kunnen vertellen wie Jezus voor jou is en zo getuige te mogen zijn van Hem.

Startweekend
Het startweekend van het jeugdwerk is op D.V. zaterdag 23 en zondag 24 september. Kijk op de website voor de activiteiten. Op zondag 24 september worden in de ochtenddiensten de catechisanten welkom geheten.

Bij het aanmelden voor de catechisatie scan je de QRcode hieronder of voor Wijk 3 via deze link. Je kunt je daar opgeven voor de groep die bij jou past. Daar staan de tijden, dagen en locaties waar de catechisatie wordt gegeven.
Catechese wijk 3 OR-code 2023-2024

We zien je aanmelding graag tegemoet!
Graag ontvangen we je aanmelding voor 28 augustus.

Mocht de aangegeven tijd niet uitkomen, dan kun je in overleg aansluiten bij een andere wijk.

De catechisaties starten D.V. op maandag 25 september.

Wijkgebouw

De catechisaties worden gehouden in het wijkgebouw de Garve, Lange Voren 86

Maandagavond:
12 t/m 14 jaar, in de Garve
 (met daarna 15 minuten voor ontmoeting)
18.30 - 19.30 uur
15 t/m 17 jaar, bij de mentor thuis
(tijdstip kan wijzigen)

19.30 - 20.30 uur

18 t/m 19 jaar, in de Garve 19.45 - 20.30 uur
20 jaar en ouder, bij de mentor thuis
(tijdstip kan wijzigen)