Inschrijven (lid worden)

Misschien ben je al langere tijd een bezoeker van onze kerkdienst(en). Wellicht ben je via een evenement of activiteit met onze gemeente in aanraking gekomen óf ben je vanuit een andere plaats in Barneveld komen wonen. Wat jouw situatie ook is: je bent van harte welkom bij de Hervormde Gemeente Barneveld! We vinden het fijn je als lid te mogen verwelkomen.

Ik ben momenteel lid van een ander kerkgenootschap

• Vraag het doopbewijs of doopattest op bij jouw huidige kerkgenootschap.
  • Scan het doopbewijs en mail dit naar ledenadministratie@hervormdbarneveld.nl of lever het in bij ons Kerkelijk Bureau (Gasthuisstraat 5, ingang Nieuwe Markt).

Ik ben momenteel geen lid van een kerkgenootschap

• Mail voor- en achternaam, adres, woonplaats, geboortedatum en geboorteplaats naar ledenadministratie@hervormdbarneveld.nl
  • Geef aan of je bent gedoopt. Zo ja: bij welk kerkgenootschap en op welke datum?
  • Ben je getrouwd? Zo ja: wanneer, waar en in welk kerkgenootschap is het huwelijk bevestigd?

Akkoord bij inschrijving

Bij inschrijving als lid van de Hervormde Gemeente Barneveld ga je ermee akkoord dat:

• Jouw gegevens worden verwerkt in de ledenadministratie van Hervormd Barneveld.
  • De Hervormde Gemeente Barneveld twee gratis proefnummers van ‘In en om de Hervormde Kerk’ (zie onder) toestuurt naar het opgegeven postadres.

Welkomstbezoek

Binnen enkele weken wordt een welkomstbezoek gebracht. Tijdens dit bezoek geven onze welkomstdames meer informatie over de Hervormde Gemeente en (indien nodig) de wijk waarin je woont.

Kennismakingsbezoek

Na inschrijving worden jouw gegevens doorgegeven aan de wijkpredikant en blokouderling. Zij zullen een kennismakingsbezoek afspreken. Kom je als belijdend lid over naar onze gemeente? Dan wordt tijdens het kennismakingsbezoek de derde belijdenisvraag gesteld.

Kerkbode 'In en om de Hervormde Kerk'

We laten nieuwe leden van onze gemeente graag kennismaken met alles wat er in de gemeente speelt. Onze kerkbode (‘In en om de Hervormde Kerk’) is een handige manier om op de hoogte te blijven. We sturen nieuwe leden automatisch twee gratis proefnummers van ‘In en om de Hervormde Kerk’.