Scipio App

Deze app komt naast de website en kerkbode en is met name bedoeld om binnen onze kerkelijke gemeente te communiceren, immers onze kerk heeft veel raden, commissies, clubs, bijbelstudiegroepen, ondersteuningsgroepen en andere “samenkomst” groepen. Ieder lid kan groepen opzoeken of aanmaken en leden voor bepaalde groepen uitnodigen (als deze leden zich hebben aangemeld voor gebruik van de app).

Lees ook

app

De informatie blijft dan binnen deze groep bewaard. Men bepaalt zelf of een groep zichtbaar en openbaar wordt voor andere gemeenteleden of juist afgesloten en dus alleen beperkt tot groepsleden. Verder beschikt Scipio app over een actuele agenda, kerkdiensten en nieuwsberichten vanuit onze gemeente, op basis van informatie op de website. Naast de Scipio app zal Appostel app beschikbaar blijven voor collecten, giften en aanschaf van collectebonnen. Oftewel, het is een handige en eenvoudige app waar we als gemeente veel gemak van kunnen hebben om elkaar te vinden en met elkaar te communiceren binnen een commissie of groep.

Installatie Scipio app

Scipio is te downloaden via Google play store - Scipio of App Store - Scipio. Meer informatie over de installatie is te vinden op deze help pagina.
Na installatie moet een account aangemaakt te worden, dat gekoppeld is aan de ledenadministratie van onze gemeente. Je kunt dus alleen aanmelden met het e-mailadres dat bekend is bij de ledenadministratie.

Heb je nog geen e-mailadres doorgegeven aan de ledenadministratie van onze gemeente, dan kun je dit doorgeven via het formulier: “E-mailadres aanpassen in ledenbestand en Scipio-app”. Wanneer je e-mailadres in het ledenbestand is toegevoegd, dan kun je na 1 werkdag gebruik maken van Scipio app.

Let op: als je al eerder bent aangemeld voor de nieuwsbrief wil dit niet zeggen dat dit e-mailadres is opgenomen in de ledenadministratie. Voor het aanmelden voor de nieuwsbrief gelden namelijk andere voorwaarden, dan bij registratie in het ledenbestand.

Inloggen Scipio app

Wanneer de Scipio App is geïnstalleerd op de telefoon, open je deze en kun je inloggen om gebruik te kunnen maken van de app.
Heb je al een account? Ga verder naar inloggen.
 scipio inloggen

Account aanmaken

• Heb je met het e-mailadres nog nooit eerder ingelogd in de Scipio App, klik dan op de knop ‘Account aanmaken’.
  • Geef in het scherm dat wordt geopend het e-mailadres in waarmee je bekend bent bij onze gemeente (ledenadministratie) en kies een nieuw wachtwoord waarmee je je wilt aanmelden in de app.
  • Als er een e-mailadres en wachtwoord ingegeven zijn, zet je het schuifje bij ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ aan en klik je op de knop Account aanmaken.
  • Er wordt een e-mail verzonden naar het opgegeven e-mailadres.
  • Vanuit de e-mail klik je op de link om het account te bevestigen.
  • Geen e-mailbericht ontvangen? Controleer dan de spam/junk-box.
  • Nadat het account bevestigd is, kun je met de gebruikersnaam en het ingegeven wachtwoord inloggen in de Scipio App

Wordt het e-mailadres niet herkend? Het opgegeven e-mailadres moet bekend zijn bij onze gemeente. Je kunt een ander e-mailadres registreren door dit formulier in te vullen: E-mailadres aanpassen in ledenbestand en Scipio-app”.

Na verwerking van het e-mailadres in de ledenadministratie kun je na 1 werkdag gebruik maken van de app.