Aan Tafel

In december 2012 is het project “Aan Tafel” van start gegaan als een initiatief vanuit de diaconie van de Gereformeerde Vrijgemaakte Kerk Barneveld. We hebben in 2014 de medewerking gevonden met de Hervormde Gemeente in Barneveld, een prettige samenwerking waarbij uit beide kerken vrijwilligers hard werken aan een goede maaltijd en een prettige ontmoeting.

Diaconie in praktijk

Handen en voeten geven aan een belangrijk onderdeel van het diaconale ambt maar tevens van het Christen zijn is barmhartigheid en elkaar oproepen barmhartigheid te laten zien of “te betonen” aan anderen. Daarom hebben we als diaconieën gekozen te zoeken naar een manier iets te betekenen in een basisbehoefte. het project “Aan Tafel”. Een project waarin we maaltijden aanbieden aan mensen binnen onze burgerlijke gemeente die het financieel niet eenvoudig hebben of graag gewoon eens samen met andere willen eten maar zichzelf niet eenvoudig uitnodigen. We maken voor het bereiden en uitserveren van de maaltijd gebruik van de school De Meerwaarde. Een gebouw dat we kosteloos mogen gebruiken. Het adres van De Meerwaarde is Rietberglaan 6 in Barneveld.

Team

Als team hebben we veel plezier in het maken van de maaltijden en een aantal mensen (gemiddeld tussen 35 en 40 personen) een klein beetje te helpen en een gezellig moment mogelijk te maken, want gezelligheid maak jij als gast natuurlijk zelf.