Kerk over Grenzen - Nieuws

Nieuws van de familie Boone

In januari en februari heeft Job een workshop geleid voor 16 vertalers uit vier taalgroepen. De vertalers hebben in die tijd o.a. training gekregen over basis exegese van de bijbel (de interpretatie van Bijbelteksten om te achterhalen wat die tekst betekent). Het werk verliep wat stroef en traag door internetproblemen, maar de motivatie en inzet van de vertalers was groot!

Job hoopt tot en met maart 2025 door te gaan met zijn huidige taak als taal programma manager voor de vier taalgroepen waar hij leiding aan geeft. Inmiddels is er een Papoea-NieuwGuineeër aangenomen die Job gaat opleiden zodat zij zijn werk vanaf maart 2025 kan overnemen. Hier zijn we heel dankbaar voor!

Het afscheid van PNG komt dichterbij en dat komt met veel gemengde gevoelens, want afscheid nemen is moeilijk. We willen graag weer in Barneveld gaan wonen om de terugkeer voor onze kids zo makkelijk mogelijk te maken. We hebben onze reis naar Nederland inmiddels geboekt, en hopen 3 juli in Nederland aan te komen.

Ons TFT is hard aan het werk om dingen voor onze terugkeer te regelen, zoals het vinden van huisvesting, fietsen, een auto, kleding, budgettering voor leefkosten in Nederland omdat die anders zijn dan in PNG, etc. Mocht u/jij ideeën, tips, tijd of financiën beschikbaar hebben wat betreft onze terugkeer; ze horen het graag! Reageren kan via info@wydaar.nl.

Boone

Vertaal Projecten in Ethiopië - Patrick Rietveld.

Afgelopen februari, toen ik in Ethiopië was om drie vertaalprojecten te begeleiden, trok ik veel op met Tesfaye, één van mijn collega’s daar. We hebben voor en na ons werk heel wat kilometers door Addis Abeba gelopen, we hebben samen vaak het lokale voedsel, injera, gegeten. En ik ben met hem naar de kerk gegaan, waar hij ouderling is. Tesfaye vertelde mij hoe moeilijk het was om een stuk grond te krijgen voor het bouwen van een kerk. De gemeente ervaarde veel tegenstand vanuit de omgeving, waaronder zelfs vernielingen. Eindelijk, na jaren, hebben ze nu een plek. En een kerk. Nou ja, een ‘tent’ van plastic zakken. Verre van ideaal tijdens de regentijd. Maar toch komt de kleine gemeente trouw samen rondom de Bijbel. Ze houden vol, want ‘door veel verdrukkingen moeten wij het Koninkrijk van God binnengaan’. Dat maakte het voor mij extra bijzonder om met hen het avondmaal te vieren.

U krijgt de hartelijke groeten van Tesfaye en zijn gemeente! Patrick Rietveld

Volgende artikel